משלוח חינם בכל קניה עד בית הלקוח

היתרונות של צעצועים חינוכיים

 
הורים בעידן המודרני מקדישים תשומת לב רבה ומשאבים רבים בכל הקשור לתהליך ההתפתחות של ילדיהם. כבר מרגע  מהלידה הם מקיפים את התינוק במגוון צעצועים ואביזרים. באמצעותם התינוק לומד להפעיל את אצבעותיו,מפתח את כישורי המוטוריקה העדינה שלו, מתאמן בתנועות ופעולות שונות של מוטוריקה גסה, רוכש כישורים, לומד על העולם ומעשיר את הדימיון ויצר הסקרנות הטבעי שלו.
 
מראת פעילות פילון
קוביות בנייה לגו רכות
התנסות במגוון של צעצועים וחשיפה לצעצועים היא חלק חשוב וחיוני מאוד בחיי הילד.  הם מלווים אותו מרגע הלידה דרך תחנות שונות בזמן ומהווים חלק משמעותי בתהליך ההתפתחות והלמידה המהירות שמתרחשות בשנים הראשונות של הילד.
עלינו ההורים, מוטלת האחריות לבחור בקפידה לאילו צעצועים ואביזרים נרצה לחשוף את ילדינו. ההיצע בחנויות כל כך גדול ועשיר שלפעמים זה יכול קצת לבלבל.

אז למה חשוב לשים לב שבוחרים איזה צעצועים לתת לילדינו?

 הנראות של המוצר. ידוע כי חשיפה למרקמים שונים, צבעים שונים וחוויות חושיות שונות תורמת להתפתחות הקוגנטיבית והמוטורית של התינוק. צעצועים במרקמים שונים, עשויים מגוון רחב של חומרים, בצבעוניות נעימה ומזמינה יאפשרו לילד התנסות חיובית, פיתוח הסקרנות הטבעית, הזדמנות למשחק עצמאי והזמנה לחקירה של החוויות החדשות שמונחות לפניו.
עוד עניין חשוב מאין כמוהו הוא התאמת המוצר לגיל הילד. בכל שלב התפתחותי ישנן מיומנויות שהילד כבר רכש וכאלה שטרם נרכשו. תחומי העניין של ילדים בני שלוש יהיו שונים מאלה של תינוקות רכים בני כמה חודשים. התאמת המוצר לגיל הילד חשובה גם בפן החוויתי של התאמת מוצר בו הפעולה או אופן השימוש תואמים את יכולותיו של הילד, את הבנתו ויביאו לחוויה חיובית של הצלחה והנאה. לא נרצה לתת לילד שטרם יודע להבחין בין צבעים לשחק במשחק בו נדרשת המיומנות הזו מפני שאז זה עלול להיחוות כתסכול ולגרום לרתיעה בהמשך. כמובן שאם הילד מתחיל להבדיל ולהתעניין בצבעים נשמח לחשוף אותו לצעצוע כזה שיהפוך את חווית הלמידה למהנה, עצמאית וחיובית.
תחום חשוב לא פחות הוא הבטיחות. מוצר המכיל חלקים קטנים, קצוות חדים או חוטים ארוכים עלול לסכן ילדים קטנים ועל כן לא נרצה לחשוף אותם למשחקים שעשויה להיות בהם סכנה.
ילדים רכים נרצה לחשוף לצעצועים ולאביזרים נעימים למגע, מעוצבים בצורה כזו שאינם יכולים לשרוט את הילד ושהוא יוכל להכניס לפיו ללא בעיה או סיכון. משחקים בטוחים שהתינוק יכול לשחק בהם באופן עצמאי.
ילדים גדולים יותר יכולים יתעניינו בצעצועים או משחקים מורכבים יותר. כאלה שמורכבים מיותר חלקים או משחקים שדורשים תהליך של עבודה או למידה. התנסות בדחיית סיפוקים, פתרון בעיות ואתגרים הדורשים מחשבה ובחירת דרך פעולה. כמו גם צעצועים ואביזרים שיעודדו משחק דרמטי, עצמאי או חברתי ולשמש כתפאורה למשחקים שמעודדים את הדמיון והיצירתיות.
חשוב להקפיד ולהתייחס גם לאיכות המוצר ולאופן בו הוא מיוצר. חשוב להקפיד כי המוצרים עברו בדיקות ואישורים של מכון התקנים ויוצרו מחומרים איכותיים, בטוחים לשימוש ותחת תקנות איכות מחמירות.
כל הורה רוצה את הטוב ביותר עבור ילדיו.
בחירה נכונה ומושכלת של הצעצועים אותם תבחרו להגיש לילדיכם היא מתנה נהדרת עבורם.
מגוון איכותי ומותאם של צעצועים יאפשר לילד או לתינוק לחוות את העולם וללמוד אותו בדרך מעניינת, מותאמת, חווייתית. דרך שמזמינה את הילד ללמידה, סקרנות וחקירה. בין אם בחוויה של משחק עצמאי המעודד התנסות ומאפשר הכרה ביכולות, בכישורים ובכשרונות ובין אם במשחק משותף עם ההורה או עם ילדים אחרים שמפגיש את הילדים עם הצורך להתחשב באחר ולעבוד בשיתוף פעולה. התמודדות עם אתגרים ופתרון בעיות, חוויות של הצלחה או כישלון עם כל אלה הילדים שלנו יצטרכו להתמודד ואנחנו כהורים נרצה לאפשר להם ולהעניק להם את הקרקע ואת האמצעים הכי טובים לצעוד בדרך הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן